SNEL EEN ANTWOORD? CHAT , BEL 035-6956000 MAIL sales@zintuig.nl Er is een storing, hierdoor lijkt uw winkelmandje te blijven hangen, dat is echter niet zo. Wij werken aan een oplossing, excusses voor het ongemak.

Bedrukte draagtassen, wat u ervoor moet doen!

Laatst was er een brainstormsessie met een luxe merk die hun draagtassen opnieuw aan het vormgeven waren. De brainstormsessie duurde ruim 4 uur, en er waren 7 personen van 3 verschillende afdelingen betrokken. Nadat de bijeenkomst afgelopen was, was iedereen vermoeid maar tevreden. Buiten liepen de mensen op de winkelstraat met draagtasjes, deze winkelaars hebben waarschijnlijk geen idee hoeveel werk er nodig is om een tas te ontwerpen. Het merendeel van de mensen is gelukkig zodra zij een bedrukte draagtas krijgen die natuurlijk doet waarvoor hij bedoelt is, maar er ook goed uitzien. Soms zijn klanten zelfs trots om met een draagtas van een duur merk rond te lopen. 

Echter is het werk dat in het ontwerpen van iets simpels zoals een draagtasje zit verrassend groot. Er komen meerdere mensen bij kijken, vooral voor internationale bedrijven waar het draagtasje in elk land aan eisen en verwachtingen moet voldoen. Normaal gesproken is er een creatief team die het proces beginnen, tijdens de eerste bijeenkomsten zijn er meerdere samples aanwezig om een idee te krijgen van de mogelijkheden en kwaliteit. Met zoveel verschillende ontwerpen van tassen is het gemakkelijk om af te dwalen. U moet altijd uw merk in gedachten houden, bijvoorbeeld een plastic tas is goedkoop voor u en gemakkelijk voor de klant, maar past het wel bij uw bedrijf als u een milieu bewuste uitstraling wilt hebben, of kan het tasje het gewicht wel aan. Dit moet u overwegen bij het bekijken van de samples. 
 
Tijdens het proces van vergelijken zit bij grotere bedrijven het inkoopteam aan de andere kant van de tafel. Zij vragen constant over de kosten voor de bedrukte draagtassen. Het is een raar balans als je deze twee teams tegenover elkaar hebt, maar het is wel essentieel. Het creatieve team kiest en ontwerpt de draagtassen. Het inkoopteam zit er niet alleen om kosten te besparen, maar ook om risico’s te beperken en er zeker van te worden dat de leverancier kan leveren. De risico’s van draagtassen moeten beperkt worden, stelt u zich voor dat u aan uw winkels voor €2000 aan draagtassen levert voor een perioden, en er dan achter komt dat dit maar een paar honderd tassen zijn waar u zo doorheen bent. Of u heeft een leuke bedrukte draagtas die u geeft aan uw klanten, maar zodra de klant 5 minuten met de tas loopt is deze al kapot. Dit zal bijna zeker een slechte reputatie geven aan uw bedrijf en geloofwaardigheid. 
 
Door een samenwerking van het creatieve team en het inkoopteam bij grotere ondernemingen wordt vaak een beter eindproduct gekozen. Vaak komt tegen het eind nog het logistieke team kijken. Groter bedrijven die internationaal opereren moeten er voor zorgen dat hun draagtassen overal beschikbaar zijn en op tijd geleverd kunnen worden. Het logistieke team zorgt er voor dat de draagtassen juist verpakt kunnen worden en gelabeld zijn voor de juiste bestemming.
 
Bij grote bedrijven wordt er dus pas een draagtas gekozen zodra alle verschillende afdelingen er mee eens zijn. Dit kan vaak een tijd duren voordat er overeenstemming bereikt wordt. Als de draagtassen uiteindelijk verspreid zijn naar de winkels en gebruikt worden, dan begint het succes van een bedrukt tas pas. Maar uiteindelijk is het de klant die bepaald of de tas wel succesvol is. Als zij trots met de draagtas van uw merk rondlopen op straat en zo promotie voor uw merk maken is het pas geslaagd. 
 
Op Zintuig.nl vindt u een groot aanbod aan verschillende draagtassen. Heeft u niet verschillende teams om over het ontwerp te discussiëren? Dan helpen wij u hier toch mee, om de tas te vinden die bij uw bedrijf past!
21-2-17
21-02-2017